نخستین نشست شورای ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین كیفیت و رصد نظام آموزش كشور برگزار شد

نخستین نشست شورای ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت و رصد نظام آموزش کشور در راستای استقرار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ، بر اساس ماده 16 اساسنامه این سازمان و با حضور اعضای حقوقی و حقیقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و با اشاره به نقش ایشان در ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، گفت:  با توجه به  ضرورت های بهبود وضعیت آموزش کشور این سازمان پس از ابلاغ اساسنامه آن با راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و علاوه بر سنجش داوطلبان آزمون‌های سراسری، ارزیابی سیستم آموزشی از ابتدا تا مقاطع عالی علمی که از الزامات نظام آموزش کشور است را به عهده دارد.
 وی افزود: تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با توجه به اینکه به نحوی در همه اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه کشور از برنامه سوم به بعد مورد توجه بوده است، مورد پیگیری قرار گرفت.
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه برای نخستین بار مرحله اول اعتبارسنجی آموزش عالی از سال  ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ توسط سازمان سنجش انجام شده است، گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بر اساس مطالعات دامنه دار ۲۰ ساله شکل گرفته است و دربرگیرنده الگوی اعتبارسنجی کیفیت مبتنی بر ارزیابی درونی و بیرونی است.
 در ادامه این نشست دکتر محمدی سرپرست مرکز پژوهش و نوآوری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ضمن تشریح وظایف شورای ارزشیابی بر اساس اساسنامه، با اشاره به نگاه علمی و تخصصی به سنجش و ارزشیابی در این سازمان تصریح کرد: فرایند سنجش، ارزشیابی و اعتبارسنجی آموزش‌های عمومی، آموزش عالی در حوزه پزشکی، غیرپزشکی، مهارتی، حرفه‌ای و شغلی از جمله مأموریت‌های جدید سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است.
گفتنی است، در این نشست آیین نامه اجرایی توسط اعضای حقوقی و حقیقی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوباتی در خصوص اصلاح، تکمیل مفاد آن و تشکیل مستمر و منظم جلسات تدوین و مقرر شد با تشکیل جلسات مستمر این شورا و نقش مؤثر اعضای آن، زمینه استقرار نظام جامع ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور و تحقق اهداف اسناد بالادستی فراهم شود.
پایان پیام/

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *